Wednesday, May 3, 2017

Soalan 4: Adakah Kamu Dirasuk?

Soalan 4: Adakah Kamu Dirasuk?

Soalan 4: Adakah kemungkinan terdapat satu kuasa tertentu yang mengambil-alih minda bawah sedar kamu dan memberi kamu perasaan itu?
Rita George, Wanita Kristian
Rabi Al-Awwal /1426 H (2005)

Jawapan:


Isa (as) berkata:
[Barangsiapa berasal dari Allah, ia mendengarkan firman Allah; itulah sebabnya kamu tidak mendengarkannya, karena kamu tidak berasal dari Allah." Orang-orang Yahudi menjawab Yesus: "Bukankah benar kalau kami katakan bahawa Engkau orang Samaria dan kerasukan syaitan?" Jawab Yesus: "Aku tidak kerasukan syaitan, tetapi Aku menghormati Bapa-Ku dan kamu tidak menghormati Aku. Tetapi Aku tidak mencari hormat bagi-Ku: namun ada Satu yang mencarinya dan Dia juga yang menghakimi. Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya barangsiapa menuruti firman-Ku, ia tidak akan mengalami maut sampai selama-lamanya.] 1

Ahmed Al-Hasan
-------------------------

1 Injil Yohanes (John) bab 8: 47-51

8 Soalan Kepada Mereka Yang Menunggu Kemunculan Serentak Yamani, Sufyani dan Khurasani

Keluarnya tiga panji serentak, bukanlah syarat utama untuk mengenali Al Yamani. Saya bercakap tentang hadis berikut yang dijadikan hu...